середа, 11 грудня 2024 р.

 

Науково-методична проблема освітньої діяльності ХПЛЕ

ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

 

КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЦЕ СУКУПНІСТЬ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК, СПОСОБІВ МИСЛЕННЯ, ЯКІ НЕОБХІДНІ ЛЮДИНІ ДЛЯ УСПІШНОГО ЖИТТЯ, РОБОТИ ТА РОЗВИТКУ. У КОНТЕКСТІ ПРОФЕСІЙНОТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ ВОНИ НАБУВАЮТЬ ОСОБЛИВОГО ЗНАЧЕННЯ, ОСКІЛЬКИ ГОТУЮТЬ МОЛОДЬ ДО КОНКРЕТНИХ ПРОФЕСІЙ ТА ВИКЛИКІВ СУЧАСНОГО РИНКУ ПРАЦІ.

 

ЧОМУ КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ ТАКІ ВАЖЛИВІ?

     Підготовка до реального життя: Вони допомагають здобувачам освіти адаптуватися до змін, ефективно працювати в команді, вирішувати проблеми та брати відповідальність за свої дії.

     Конкурентоспроможність: Наявність ключових компетентностей робить випускників професійно-технічних закладів більш привабливими для роботодавців.

     Особистісний розвиток: Вони сприяють всебічному розвитку особистості, формуванню критичного мислення, творчих здібностей та самовдосконалення.

Які ключові компетентності формуються в професійно-технічних закладах?

КОМУНІКАТИВНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ: УМІННЯ ЕФЕКТИВНО СПІЛКУВАТИСЯ ЯК УСНО, ТАК І ПИСЬМОВО, ПРАЦЮВАТИ В КОМАНДІ, ВЕСТИ ПЕРЕГОВОРИ, ПРЕЗЕНТУВАТИ СВОЇ ІДЕЇ.

ІНФОРМАЦІЙНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ: УМІННЯ ШУКАТИ, АНАЛІЗУВАТИ, ОЦІНЮВАТИ ТА ВИКОРИСТОВУВАТИ ІНФОРМАЦІЮ З РІЗНИХ ДЖЕРЕЛ, ЗАСТОСОВУВАТИ ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ.

МАТЕМАТИЧНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ: УМІННЯ ЗАСТОСОВУВАТИ МАТЕМАТИЧНІ ЗНАННЯ ДЛЯ РОЗВ’ЯЗАННЯ ЗАДАЧ, АНАЛІЗУВАТИ ДАНІ, МОДЕЛЮВАТИ ПРОЦЕСИ.

БАЗОВІ НАУКОВО-ТЕХНІЧНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ: РОЗУМІННЯ ОСНОВ ПРИРОДНИЧИХ НАУК ТА ТЕХНОЛОГІЙ, УМІННЯ ЗАСТОСОВУВАТИ ЇХ НА ПРАКТИЦІ.

СОЦІАЛЬНІ ТА ГРОМАДЯНСЬКІ КОМПЕТЕНТНОСТІ: УМІННЯ ДІЯТИ В СОЦІАЛЬНОМУ СЕРЕДОВИЩІ, БРАТИ УЧАСТЬ У ГРОМАДСЬКОМУ ЖИТТІ, ДОТРИМУВАТИСЯ ЕТИЧНИХ НОРМ.

ВМІННЯ ВЧИТИСЯ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ: ГОТОВНІСТЬ ДО ПОСТІЙНОГО НАВЧАННЯ ТА САМОРОЗВИТКУ.

КРЕАТИВНІСТЬ ТА ПІДПРИЄМЛИВІСТЬ: ЗДАТНІСТЬ ГЕНЕРУВАТИ НОВІ ІДЕЇ, БРАТИ ІНІЦІАТИВУ, СТВОРЮВАТИ ЩОСЬ НОВЕ.

 

ЯК ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ СПРИЯЮТЬ ФОРМУВАННЮ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ?

ІНТЕРАКТИВНІСТЬ: ТЕХНОЛОГІЇ ДОЗВОЛЯЮТЬ СТВОРЮВАТИ ІНТЕРАКТИВНІ НАВЧАЛЬНІ МАТЕРІАЛИ, ЩО ЗАЛУЧАЮТЬ УЧНІВ ДО АКТИВНОЇ УЧАСТІ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ.

ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЯ: КОЖЕН УЧЕНЬ МОЖЕ НАВЧАТИСЯ В СВОЄМУ ТЕМПІ ТА ЗА ІНДИВІДУАЛЬНОЮ ТРАЄКТОРІЄЮ, ОТРИМУЮЧИ ЗВОРОТНИЙ ЗВ’ЯЗОК.

МОТИВАЦІЯ: ЗАВДЯКИ ВИКОРИСТАННЮ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ РЕСУРСІВ, ІГОР, СИМУЛЯЦІЙ НАВЧАННЯ СТАЄ БІЛЬШ ЦІКАВИМ ТА ЗАХОПЛИВИМ.


РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ: ТЕХНОЛОГІЇ ДОЗВОЛЯЮТЬ СТАВИТИПИТАННЯ, АНАЛІЗУВАТИ ІНФОРМАЦІЮ, РОБИТИ ВИСНОВКИ.


СПІВПРАЦЯ: ІНТЕРНЕТ-ПЛАТФОРМИ ТА ОНЛАЙН-ІНСТРУМЕНТИ СПРИЯЮТЬ СПІВПРАЦІ УЧНІВ, РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ НАВИЧОК.

ЧОМУ ВАЖЛИВО ЗВЕРТАТИ УВАГУ НА РОЗВИТОК КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ?        РОЗВИТОК КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ЗАБЕЗПЕЧУЄ: 

  • ЯКІСНУ ПІДГОТОВКУ ФАХІВЦІВ: ВИПУСКНИКИ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИХ ЗАКЛАДІВ БУДУТЬ ГОТОВІ ДО РОБОТИ В ДИНАМІЧНОМУ СВІТІ, ЗДАТНІ АДАПТУВАТИСЯ ДО НОВИХ УМОВ ТА ВИКЛИКІВ.
  • ПІДВИЩЕННЯ ПРЕСТИЖУ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ: УСПІШНІ ВИПУСКНИКИ БУДУТЬ СПРИЯТИ ПОПУЛЯРИЗАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ.

Немає коментарів:

Дописати коментар